«А як же працює система шкільної освіти в Україні?» Сьогодні це запитання ставлять собі багато австрійських вчителів, які тепер навчають і дітей з України. Щоб познайомити зацікавлених учителів з українською школою і таким чином бодай трохи полегшити їм інтегрування українських дітей у навчальний процес в Австрії, OeAD Cooperation Office Odessa (Австрія) запросили проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва КЗВО «ВАБО» Олену Герасімову, провести оглядовий семінар щодо української системи шкільної освіти. Під час семінару говорили про реформу шкільної освіти під назвою «Нова українська школа», зміни, які відбулися і відбуваються в освітньому середовищі України, про те, як організована початкова і базова загальна середня освіта, як відбувається оцінювання результатів навчання школярів і про онлайн-навчання. Щирий подив в австрійських колег викликала інформація про те, що літні канікули в Україні починаються вже 5 червня і тривають аж до 1 вересня! Учасники семінару також були вражені тими змінами, які відбулися за останні роки, і тим, наскільки відкритою, сучасною та європейською стає система шкільної освіти в Україні. Щиро дякуємо усім учасникам за зацікавленість, а також за небайдужість і активну допомогу українським дітям.
5 квітня науково-педагогічні та педагогічні працівники КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» вкотре стали активними учасниками вебінару «Правила роботи з інформацією у воєнний час» медіаекспертки Олени Тараненко. Тренерка з медіаграмотності поінформувала про зміни й уточнення щодо поширення та перевірки інформації у воєнний період, щодо спростування фейків і протидії дезінформації, а також про трансформацію журналістських стандартів під час війни. Питання підвищення рівня медіаграмотності в умовах воєнних дій ‒ пріоритетне завдання, адже спроможність кожного з нас чинити опір інформаційній навалі дозволить ефективно опиратися впливу з боку країни-агресора. Пані Олена зосередила увагу на важливій ролі інформаційної гігієни, коли хибні думки, емоції (страх, паніка, відчай тощо) заважають критично оцінювати інформацію, аналізувати її перед тим, як поширювати в соціальних мережах. Учасники вебінару мали можливість на власних прикладах продемонструвати, які загрози несе нехтування вимог інфогігієни. Медіаекспертка наголосила, що кожний споживач інформації повинен володіти знаннями йуміннями щодо перевірки інформації, виявлення сумнівної або очевидно фейкової інформації, а також враховувати сучасні реалії і не поширювати повідомлення про пересування українських військ, про вибухи – зокрема, про що саме, де й коли вони почули.
За ініціативи проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» Герасімової Олени Володимирівни наш колектив декілька років поспіль бере активну участь у проєкті «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», який реалізує Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси та за підтримки посольств США й Великої Британії, але вперше ми говорили про те, що питання інформаційної безпеки – це питання збереження людського життя! Враховуючи сучасні реалії пам’ятаємо: не поширювати інформацію про пересування українських військ, не поширювати інформацію про вибухиі їхні наслідки, а головне – не поширювати фейки.
Першого квітня OeAD Cooperation Office Odessa Бюро кооперації в Одесі провели другий модуль на тему «Кризове втручання в освіті» з пані докторкою Барбарою Прайтлер. Цей модуль, як і перший викликав величезний інтерес.
Учасники виконували вправи та займалися наступними темами:
Презентацію до доповіді та інші документи та поради можна завантажити до 11.04.2022 за наступним покликанням: https://tinyurl.com/2u67xrs4
8-9 грудня 2021 року команда Вінницької академії безперервної освіти разом із колегами з Одеської академії неперервної освіти розпочали роботу в українсько-австрійському проєкті «Цифровізація викладання», що спрямований на підтримку трансформаційних процесів в закладах освіти в умовах світової пандемії.
Стартував проєкт 17 листопада 2021 року онлайн-конференцією. Його реалізація в Україні триватиме до 2023 року. Інноваційний проєкт ініційовано Домініком Айзенманном, аташе з питань освіти Посольства Австрії в Україні, уповноваженого з питань освіти Міністерства освіти, науки та досліджень Австрії. Для Вінницького регіону даний проєкт є логічним продовженням плідного партнерства з австрійськими та українськими колегами у реалізації проєкту «Компетентності лідерства та менеджменту для розвитку якості в опорних школах» (2019–2021). Новим проєктом «Цифровізація викладання» бюро кооперації OeAD підтримує цифровізацію викладання в закладах-партнерах України. Кінцевим бенефіціаром реалізації проєкту є вчителі - розвиток їх цифрової компетентності, як результату підвищення кваліфікації на курсах змішаного навчання.
Згідно програми першого модуля викладачі-учасники тренінгу розробляли стратегічні цілі для реалізації цифрової стратегії в Україні, визначали роль, місце та функції закладів післядипломної педагогічної освіти в реалізації означеної стратегії в своєму регіоні.
Координатор проєкту у Вінницькій області – Герасімова Олена Володимирівна, проректор академії з науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва, кандидат педагогічних наук, доцент.
Учасники – 17 викладачів з числа науково-педагогічних та наукових працівників академії.
6 грудня 2021 року, дитячим фондом ООН ЮНІСЕФ, Австрійською службою Міжнародної співпраці в галузі освіти та досліджень (ОеАD), Міністерством освіти і науки України, Департаментом гуманітарної політики, КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» та відділом «Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» організовано та проведено в онлайн форматі на платформі ZoomМіжнародну науково-практичну конференція на тему «Стан інклюзивної освіти в Україні - конференція для стейкхолдерів» для представників: Вінницької академії безперервної освіти, місцевих адміністрацій, закладів дошкільної та загальної середньої освіти, директорів інклюзивно-ресурсних центрів Вінницької області».
Відповідно до програми на конференції висвічувалися різні питання щодо освіти дітей з особливими освітніми потребами.
Дякуємо, організаторам конференції за організацію та проведення, професійні актуальні виступи, презентації, зустріч та обмін досвідом.
Бажаємо успіхів, гарних результатів та співпраці!