3 лютого в рамках співробітництва з Австрійською службою міжнародної співпраці в галузі освіти та досліджень (ОеАД) відбулась презентація книги «Тімо. Жучок з сімома цяточками» (авторка – Каріна Ліндтнер, ілюстраторка – Ева Гоензіннер, перекладачка – Тетяна Майстер) для освітян Вінниччини. Проєкт реалізовано в рамках підтримки розвитку інклюзивної освіти в Україні.
Книгу презентували:
Примірники видання «Тімо. Жучок з сімома цяточками» передано освітянам міста Вінниці та Вінницької області.
Дякуємо Домінікові Айзенманну, уповноваженому з питань освіти за дорученням Федерального Міністерства освіти Австрії, за організацію видання в Україні та Вільфрідові Праммеру за фінансування друку книги.
.
Обласний науково-методичний семінар-практикум з міжнародною участю
для вчителів польської мови Вінниччини
з теми
«ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ»
17 та 18 жовтня 2022 року
Загальновідомо, що ефективність організації освітнього процесу залежить від налагодженої системи педагогіки партнерства та співпраці між усіма учасниками освітнього процесу. Співпраця між різними освітніми вітчизняними та закордонними організаціями в системі безперервної педагогічної освіти - це фундамент освіти та самоосвіти сучасних педагогічних працівників. У добу цифровізації та інформатизації, в умовах реалізації освітніх реформ, заклади післядипломної педагогічної освіти набувають статусу навчально-інформаційних центрів, які забезпечують повноцінне інформаційно-методичне наповнення та науково-педагогічний супровід освітньої діяльності установ, а також функціонують як міст між школою і суспільством.
У рамках міжнародної співпраці між науковими, науково-педагогічними та громадськими спільнотами України та Республіки Польща комунальний заклад вищої освіти «Вінницька академія безперервної освіти», Дрогобицька філія Інституту модернізації змісту освіти, Спілка вчителів-полоністів України, Вінницьке відділення Спілки вчителів-полоністів України організували та провели обласний науково-методичний семінар-практикум для вчителів польської мови Вінниччини з теми «Особливості вивчення польської мови та літератури в Новій українській школі».
Семінар-практикум організований з метою розвитку професійної компетентності, підвищення кваліфікації педагогів закладів освіти області щодо викладання польської мови та літератури в умовах Нової української школи. Форма організації роботи: дистанційна, у режимі реального часу (із використанням платформи Google Meet).
З вітальним словом до учасників семінару-практикуму звернулася проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Герасимова.
Питання викладання польської мови в Новій українській школі, ознайомлення з формами, видами, методами організації навчальної діяльності вчителів-полоністів за новим Державним стандартом та модельними програмами, оцінювання навчальних досягнень учнів, роль сучасного вчителя в організації навчальної діяльності на уроках словесності розкрила завідувач відділу української мови та літератури, мов національних меншин і зарубіжної літератури, кандидат педагогічних наук, магістр з публічного управління та адміністрування Лариса Коваленко.
Лекції, майстер-класи провели польські педагоги Тереза Клечек, Кристина Міськевич та Анна Міськевич, які забезпечили вчителів Вінниччини авторськими методичними матеріалами для навчання польської мови.
Світлини з семінару-практикуму можна переглянути за покликаннями:
https://drive.google.com/file/d/1GtqgGwVmddGLZWhD-stcmma_4lhKc-J0/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1H0yHiFmxrnCO30p1Wg-K7sploeWUqEyd/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1Kr9GWnIijTuyIPJxTZ1t9cn7uuc7W-As/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1MpH7oMbcRNnxToSn3Y1Sl2tZiPFwkGcc/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1UUV_TeCGd_SObvKMGUuem1ihE3yFgCIR/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1V8WUJ7JdXJw_7GQlX0d_wGE-Yi3EfpRA/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1oU5D2Px4hRpr5zoi3Kxcz8aI3MQ2V8Nb/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1uz4AU1i7il0SU6_uGndSg4NmJ1KIP5qu/view?usp=sharing,
https://drive.google.com/file/d/1xyRUdHjRllgfTAx1qysn9Qt-Bb6AxDG2/view?usp=sharing
«А як же працює система шкільної освіти в Україні?» Сьогодні це запитання ставлять собі багато австрійських вчителів, які тепер навчають і дітей з України. Щоб познайомити зацікавлених учителів з українською школою і таким чином бодай трохи полегшити їм інтегрування українських дітей у навчальний процес в Австрії, OeAD Cooperation Office Odessa (Австрія) запросили проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва КЗВО «ВАБО» Олену Герасімову, провести оглядовий семінар щодо української системи шкільної освіти. Під час семінару говорили про реформу шкільної освіти під назвою «Нова українська школа», зміни, які відбулися і відбуваються в освітньому середовищі України, про те, як організована початкова і базова загальна середня освіта, як відбувається оцінювання результатів навчання школярів і про онлайн-навчання. Щирий подив в австрійських колег викликала інформація про те, що літні канікули в Україні починаються вже 5 червня і тривають аж до 1 вересня! Учасники семінару також були вражені тими змінами, які відбулися за останні роки, і тим, наскільки відкритою, сучасною та європейською стає система шкільної освіти в Україні. Щиро дякуємо усім учасникам за зацікавленість, а також за небайдужість і активну допомогу українським дітям.
5 квітня науково-педагогічні та педагогічні працівники КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» вкотре стали активними учасниками вебінару «Правила роботи з інформацією у воєнний час» медіаекспертки Олени Тараненко. Тренерка з медіаграмотності поінформувала про зміни й уточнення щодо поширення та перевірки інформації у воєнний період, щодо спростування фейків і протидії дезінформації, а також про трансформацію журналістських стандартів під час війни. Питання підвищення рівня медіаграмотності в умовах воєнних дій ‒ пріоритетне завдання, адже спроможність кожного з нас чинити опір інформаційній навалі дозволить ефективно опиратися впливу з боку країни-агресора. Пані Олена зосередила увагу на важливій ролі інформаційної гігієни, коли хибні думки, емоції (страх, паніка, відчай тощо) заважають критично оцінювати інформацію, аналізувати її перед тим, як поширювати в соціальних мережах. Учасники вебінару мали можливість на власних прикладах продемонструвати, які загрози несе нехтування вимог інфогігієни. Медіаекспертка наголосила, що кожний споживач інформації повинен володіти знаннями йуміннями щодо перевірки інформації, виявлення сумнівної або очевидно фейкової інформації, а також враховувати сучасні реалії і не поширювати повідомлення про пересування українських військ, про вибухи – зокрема, про що саме, де й коли вони почули.
За ініціативи проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародного співробітництва КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» Герасімової Олени Володимирівни наш колектив декілька років поспіль бере активну участь у проєкті «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», який реалізує Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси та за підтримки посольств США й Великої Британії, але вперше ми говорили про те, що питання інформаційної безпеки – це питання збереження людського життя! Враховуючи сучасні реалії пам’ятаємо: не поширювати інформацію про пересування українських військ, не поширювати інформацію про вибухиі їхні наслідки, а головне – не поширювати фейки.