VT Wedding - шаблон joomla Mp3
Mobile menu

Фінський проєкт підтримки Нової української школи «Навчаємося разом»

Увесь сенс життя полягає в нескінченному завоюванні

невідомого, в одвічному намаганні пізнати якомога більше.

                                                                           Еміль Золя

        

Хотіти вчитися, розвиватися, бути готовим до реалізації своїх вмінь і навичок, мати активну громадянську позицію – такі цілі національної освітньої програми (curriculum) Фінляндії.

Працівники КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Лариса Коваленко, к.пед.н., викладач кафедри філології та гуманітарних наук та Лариса Степанова, завідувач лабораторії хімії з 30 жовтня по 1 листопада 2019 року взяли участь у тренінгу "Локалізація освітньої програми і практики оцінювання у школі на основі фінського досвіду" (5-6 класи).

Ось лише кілька висновків, зроблених по завершенню навчання:

У фінських школах НЕ:

  • не порівнюють учнів одне з одним;
  • немає шкільних інспекторів, ніхто не оцінює школи та вчителів;
  • учителі не оцінюють одне одного, але можуть ділитися ідеями, давати фідбек;
  • директори не оцінюють учителів;
  • немає перевірки матеріалів або підручників;
  • оцінювання не ґрунтується на особистісних характеристиках учня.

Досвідом щодо культури, системи та інструментів оцінювання в школі з тренерами обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та експертами з розроблення освітніх програм поділилися Аня Хурінайнен-Косунен (Anja Huurinainen-Kosunen), магістр освіти, вчитель, викладач Школи підготовки вчителів Віккі та Рійя Палмквіст (Riia Palmqvist), доктор наук, радниця Національної агенції Фінляндії з питань освіти.

З принципами фінської системи оцінювання можна ознайомитися за покликанням: https://nus.org.ua/articles/otsinyuvannya-tse-navychka-i-zavzhdy-dialog-finskyj-dosvid/?fbclid=IwAR2gJ7g1S_vr01WwDO6giIQJNajK-iUqgnm7iH4DNVBZyeTqRBnw5WaGIFY

Україно-фінський проєкт спрямований на підвищення якості української освіти та її суспільного сприйняття:

1) розвиток ключових компетентностей учителів і підвищення їх кваліфікації щодо викладання за навчальною програмою Нової української школи;

2) допомогу різним педагогічним освітнім закладам у розробленні сучасних навчальних планів;

3) реалізацію нової комунікаційної стратегії Міністерства освіти і науки щодо підвищення обізнаності суспільства з концепцією Нової української школи;

4) сприянню поширенню результатів рейтингу “Міжнародної програми оцінки освітніх досягнень учнів” (PISA);

5) розробленню сучасних навчальних матеріалів, зокрема для учнів із особливим освітніми потребами;

6) розвитку шкільного лідерства, розробку стандартів для шкільних лідерів.

Проєкт фінансує Міністерство закордонних справ Фінляндії та реалізовує компанія FCG International у співпраці з Гельсінським університетом. Проєкт розрахований на чотири роки, а його загальний бюджет – 6 мільйонів євро.

Європейський Союзом виділено 2 мільйони євро на викладання української мови як нерідної для учнів, які є представниками національних громад в Україні.

image 0 02 04 f27b172772b139c7b5f84b49ebbc43ef82d4e321567c3ee2db902f2e34f471af V 120191030 164918image 0 02 0a 7db511f8bd3b6e2f08b728a77d1c4dd56a50962bba2e64e231838da1e7c71b62 V 1image 0 02 0a d51a8819e9207f4e7c7c12d4d3e68847fddfee1b20b87a740a9bb8dbef9490ad V 1