Увесь сенс життя полягає в нескінченному завоюванні
невідомого, в одвічному намаганні пізнати якомога більше.
Еміль Золя
Хотіти вчитися, розвиватися, бути готовим до реалізації своїх вмінь і навичок, мати активну громадянську позицію – такі цілі національної освітньої програми (curriculum) Фінляндії.
Працівники КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Лариса Коваленко, к.пед.н., викладач кафедри філології та гуманітарних наук та Лариса Степанова, завідувач лабораторії хімії з 30 жовтня по 1 листопада 2019 року взяли участь у тренінгу "Локалізація освітньої програми і практики оцінювання у школі на основі фінського досвіду" (5-6 класи).
Ось лише кілька висновків, зроблених по завершенню навчання:
У фінських школах НЕ:
Досвідом щодо культури, системи та інструментів оцінювання в школі з тренерами обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти та експертами з розроблення освітніх програм поділилися Аня Хурінайнен-Косунен (Anja Huurinainen-Kosunen), магістр освіти, вчитель, викладач Школи підготовки вчителів Віккі та Рійя Палмквіст (Riia Palmqvist), доктор наук, радниця Національної агенції Фінляндії з питань освіти.
З принципами фінської системи оцінювання можна ознайомитися за покликанням: https://nus.org.ua/articles/otsinyuvannya-tse-navychka-i-zavzhdy-dialog-finskyj-dosvid/?fbclid=IwAR2gJ7g1S_vr01WwDO6giIQJNajK-iUqgnm7iH4DNVBZyeTqRBnw5WaGIFY
Україно-фінський проєкт спрямований на підвищення якості української освіти та її суспільного сприйняття:
1) розвиток ключових компетентностей учителів і підвищення їх кваліфікації щодо викладання за навчальною програмою Нової української школи;
2) допомогу різним педагогічним освітнім закладам у розробленні сучасних навчальних планів;
3) реалізацію нової комунікаційної стратегії Міністерства освіти і науки щодо підвищення обізнаності суспільства з концепцією Нової української школи;
4) сприянню поширенню результатів рейтингу “Міжнародної програми оцінки освітніх досягнень учнів” (PISA);
5) розробленню сучасних навчальних матеріалів, зокрема для учнів із особливим освітніми потребами;
6) розвитку шкільного лідерства, розробку стандартів для шкільних лідерів.
Проєкт фінансує Міністерство закордонних справ Фінляндії та реалізовує компанія FCG International у співпраці з Гельсінським університетом. Проєкт розрахований на чотири роки, а його загальний бюджет – 6 мільйонів євро.
Європейський Союзом виділено 2 мільйони євро на викладання української мови як нерідної для учнів, які є представниками національних громад в Україні.