ВИРОБЛЕННЯ МЕТОДИЧНОГО ІНСТРУМЕНТАРІЮ
Учителями зарубіжної літератури та російської мови розроблено основні поради для вирішення завдань компетентнісної освіти:
üГоловним є не предмет, якому ми навчаємо, а особистість, яку ми формуємо.
üНа виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень — завтрашній активний член суспільства.
üСтавте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявними знаннями.
üДопомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.
üОбов'язковою умовою розвивального навчання є використання питання «чому?».
ü Пам'ятайте, що насправді знає не той, хто переказує, а той, хто застосовує на практиці.
üПривчайте учнів думати та діяти самостійно. Поступово відходьте від механічних переказів, дослівного відтворення.
üТворче мислення розвивайте всебічним аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.
üВчителі мають слідкувати за способом та формою висловлення думки учнів.
üСлід частіше показувати учням перспективи їх навчання.
üВикористовуйте схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння.
üОскільки міцність запам'ятовування інформації, що засвоєна у вигляді логічних структур, є більш високою, ніж міцність розрізнених знань, закріплювати слід ті знання, що подані у цілісних логічних структурах.
ü У значних блоках інформації легше встановлюються логічні зв'язки, чіткіше простежується головна думка, котру легше розкрити учням.
ü Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
üБудьте обізнаними з останніми науковими досягненнями із свого предмета.
üЗаохочуйте дослідницьку роботу школярів. Знайдіть можливості ознайомити їх із технікою експериментальної роботи, алгоритмами розв'язання винахідницьких задач, обробкою першоджерел і довідкових матеріалів.
ü Суспільно-історичною практикою доводьте необхідність наукових знань, які вивчаються в школі. Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю.
üПояснюйте школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих планів.