ІІІ регіональна науково-практична конференція «Актуальні проблеми підготовки керівників нової формації в умовах відкритого суспільства»
24 квітня 2018 року відбулась ІІІ регіональна науково-практична конференція «Актуальні проблеми підготовки керівників нової формації в умовах відкритого суспільства».
На конференції була представлена концепція регіону та підтверджена стратегія діяльності КВНЗ "Вінницької академії неперервної освіти", визначені проблеми підготовки керівників у форматі спеціальності "Публічне управління та адміністрування".
Відкрив конференцію зі вступним словом ректор КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Дровозюк Степан Іванович, доктор історичних наук, професор.
Участь у пленарному засіданні взяли голова Вінницької обласної Ради Анатолій Олійник, заступник голови облдержадміністрації Ігор Івасюк. керівник Секретаріату Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування Віктор Вікалюк, начальник Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях, кандидат наук з державного управління Костянтин Герасимюк, керівник Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій Вінницької області Тетяна Пашиніна, доктор наук з фізичного виховання та спорту, професор, Заслужений тренер України, завідувач кафедри теорії і методики спорту ВДПУ ім. М. Коцюбинського Костюкевич Віктор, голова Вінницького міського суду, студент спеціальності «Публічне управління та адміністрування» ступеня вищої освіти «магістр» КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Андрій Михайленко, представник Калинівської міської ради Ігор Богданов, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри управління та адміністрування КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» Надія Василенко, фахівці у сфері публічного управління та адміністрування, керівники освітніх закладів області,представники органів місцевого самоврядування, слухачі курсів підвищення кваліфікації, студенти спеціальності «Публічне управління та адміністрування».
Виступаючи перед присутніми, Анатолій Олійник зазначив, що на сьогодні гостро постає потреба в поліпшенні якісного складу кадрів органів державного управління та місцевого самоврядування.
– Якість політичної влади багато в чому визначається якістю політичних еліт і їхніми взаємостосунками, – сказав під час виступу Анатолій Олійник. – У процесі формування якісної еліти на державній службі існує низка проблем. Справжній управлінець має володіти певним набором якостей, але, як показують реальні умови, професіоналізм не є визначальним чинником у службовій кар’єрі.
Також Анатолій Дмитрович зазначив, що існують шляхи подолання кризового стану в державному управлінні, а саме в підготовці кадрів.
– Хоч наша держава ще досить молода, але вже активно проводиться наукове моделювання підготовки та формування управлінських кадрів у освітніх закладах, – зазначив Анатолій Олійник. – Сучасний керівник-лідер повинен мати стратегічний план та знати, як організувати людей для досягнення встановлених цілей. У вищих органах влади не існує єдиного підходу до системи підбору кадрів, тому постає питання про її створення, вибудову та впровадження. Сутність зазначеної політики полягає в правильному доборі кадрів і їхньому просуванні та створенні об’єктивної системи атестації.
Завершуючи виступ, Анатолій Олійник подякував керівнику Вінницької академії неперервної освіти Степану Дровозюку за те, що навчальний заклад нещодавно розпочав новий для себе напрям в роботі – підготовку кадрів з публічного управління.
У вітальному слові до учасників конференції Ігор Івасюк акцентував увагу на перших успіхах освітньої реформи, таких як запровадження зовнішнього незалежного оцінювання, що дозволило усунути корупційну складову при вступі до вишів; проведення ДПА у вигляді ЗНО ( коли якість знань контролюють не ті, хто їх надавав) та створення «Нової української школи».
«Ключова реформа Міністерства освіти і науки України «Нова українська школа» передбачає не тільки ті зміни, яких вимагає суспільство і час, але й акумулює раніші напрацювання, щоб перенести їх у майбутнє. Цей проект не є калькою із якоїсь школи у Європі чи у світі,але це й не продовження радянської школи . Важливим компонентом «Нової української школи» є зміна мислення педагога, підходу учителя до процесу навчання. Український Уряд передбачив реальне фінансове підкріплення цієї реформи. Адже без фінансової складової жодна реформа не може мати успіху і залишатиметься на рівні декларації.
У бюджеті 2018 року закладено більше 1 млрд грн. на початкову школу і буквально недавньою квітневою постановою Кабміну ще 980 млн. грн.. передбачається для здійснення реформи».
Заступник голови ОДА також зауважив,що грошей, виділених на матеріально-технічне оснащення, буде замало, якщо вчитель не переосмислить власну роль в НУШ. З цією метою запроваджено перепідготовку вчителів: «Дякую Академії неперервної освіти, що взяла на себе такі зобов’язання. Маю надію, що реформа себе виправдає і матиме успіх. Всі ми разом маємо зробити так, щоб наші випускники отримали таку освіту, щоб вони були конкурентоспроможними далі отримувати професію, якщо це стосується загальної середньої освіти, і, якщо це стосується ВНЗ чи ПТНЗ, щоб діти були затребуваними на ринку праці та реалізували себе, як особистості. Наша з вами функція полягає в тому, щоб зберегти це єдине освітнє середовище і надати якісні освітні послуги»,- підсумував Ігор Івасюк.
Про шляхи удосконалення управління підготовкою державних службовців у розрізі реформи децентралізації влади інформував учасників засідання керівник Секретаріату Вінницької обласної Асоціації органів місцевого самоврядування Віктор Вікалюк.
Завідувач кафедри управління та адміністрування КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», доктор педагогічних наук, професор Надія Василенко презентувала роботу кафедри управління та адміністрування: «Зміни- це ми самі. Робити правильні речі (Що? Кінцеві результати). Робити правильні кроки (Як? Процеси). Залучати найкращих фахівців (Хто? Робочі групи. Спільна мова).»
В рамках експертної дискусії розглядались питання розвитку публічного управління,управлінської діяльності в спорті, обговорювались деякі аспекти судової влади України тощо.
Після офіційної частини відкриття конференції, учасники продовжили роботу секційно:
Секція №1. Актуальні проблеми розвитку професійних компетентностей фахівців у сфері публічного управління та адміністрування. Модератори: Коннова М.В., Пойда С.А.
Секція №2. Державно-громадське управління освітою в Україні. Модератори: Києнко-Романюк Л.А., Загородній С.П.
Секція №3. Механізми публічного управління та адміністрування в умовах реформування місцевого самоврядування. Модератори: Лукова М.Д., Малінін В.В
Дякуємо за розуміння, підтримку та допомогу в проведенні конференції.