12 грудня 2024 року на базі КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти» було проведено круглий стіл заступників директорів з навчально-виховної роботи, психологів, керівників методичних об'єднань вихователів спеціальних закладів на тему: «Порушення поведінки учнів спеціальних шкіл та НРЦ: попередження та корекція».
Під час круглого столу розглядалися актуальні проблеми психолого-педагогічної допомоги учням із соціоадаптативними труднощами, аспекти розвитку їх пізнавальної та емоційної сфер. Особлива увага приділялась використанню окремих психологічних методик для діагностики дітей з соціоадаптативними труднощами (гіперактивність з дефіцитом уваги та опозиційно-зухвалий розлад). Учасники методичного заходу обговорили виклики взаємодії педагогічного колективу з учнями та запобігання ситуацій булінгу серед учнівства. Також було складено алгоритм дії, щодо попередження цього явища та акцентована увага на психологічній допомозі та підтримці осіб які зазнали булінгу та корекції поведінки учнів, які є його організаторами. Педагогам спеціальних закладів було продемонстровано багато практичного та корисного матеріалу: державна освітня політика щодо протидії булінгу; психологічні характеристики ймовірного кривдника та жертви; мультфільми, які допоможуть запобігти цькуванню серед дітей (Жив собі чорний кіт; Вірте у любов, вірте у Різдво; Про пташок); вироблення правил школи та правил життєдіяльності класу (групи); проведення шкільних психолого-педагогічних консиліумів з питань корекції поведінкових порушень у дітей з особливостями розвитку; вивчення рівня вихованості учнів; тісна взаємодія всіх членів педагогічного колективу у вихованні соціальнодезадаптованих школярів.
Психологам спеціальних шкіл та НРЦ рекомендовано проводити для вчителів, вихователів тренінги з питань корекції агресивної поведінки дітей, подоланню тривожності у школярів (особливо в умовах війни), корекції небажаної поведінки в учнів з РАС.
Крім цього, учасники круглого столу були ознайомлені з Швейцарсько-українським проєктом DECIDE — «Децентралізація для розвитку демократичної освіти», який розроблений на основі навчально-методичних ресурсів освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини міжнародної освітньої платформи «LivingDemocracy», використання яких в освітньому процесі покликано розвивати в дітей когнітивні, поведінкові, соціальні й емоційні навички, необхідні для соціальної адаптації, інтеграції, інклюзивності й самореалізації особистостей та спільнот.
Учасники круглого столу відмітили, що в процесі обміну досвідом та завдяки рекомендаціям організаторів заходу, отримали відповіді на багато питань, які в них виникали в процесі роботи з дітьми з порушеннями поведінки.
Підготували: Ніна Міщенко, Олена Маляр