26 березня 2024 року в онлайн-режимі відбувся обласний науково-практичний семінар вчителів-логопедів, вчителів розвитку мовлення всі типів закладів загальної середньої освіти на тему: «Інновації в логопедичній практиці»
Спікерами семінару були представлені наступні теми:
- Федорець Василь Миколайович, доцент кафедри педагогічних наук, початкової та корекційної освіти КЗВО «Вінницька академія безперервної освіти», кандидат медичних наук. Тема виступу: «Нейрональне осмислення феномену мовлення. Філософський підхід».
- Король Альона Валеріївна, докторка філософії в галузі спеціальної педагогіки, викладачка Вінницького державного педагогічного університету ім.М.Коцюбинського, керівниця дитячого центру «Логоклуб». Тема виступу: «Логопедичне намисто-тренажер для м'язів артикуляційного апарату».
- Швалюк Тетяна Миколаївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та логопсихології Українського державного університету ім.М.Драгоманова. Тема виступу: «Використання альтернативної, допоміжної комунікації у роботі з дітьми з важкими порушеннями мовлення».
- Чередніченко Наталія Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та логопсихології Українського державного університету ім.М.Драгоманова. Тема виступу: «Сучасні методики формування навичок мовного аналізу та синтезу у дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку».
- Смаковська Інна Миколаївна, вчитель розвитку мовлення Прибузької спеціальної школи Вінницької обласної Ради, вчитель-методист. Тема виступу: «Використання сенсорної інтерактивної LCD-панелі на заняттях з розвитку мовлення».
- Котова Людмила Василівна, вчитель-логопед КЗ «Заклад дошкільної освіти №24» Вінницької міської ради, вчитель-методист. Тема виступу: «Використання елементів LEGO-конструювання в роботі вчителя-логопеда».
- Кулачко Олена Юріївна, вчитель індивідуальної роботи КЗ «Вінницька спеціальна школа для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку» Вінницької міської ради, вчитель-методист. Тема виступу: «Корекція аграматизмів в усному мовленні дітей з ООП. Робота з реченням».
Спікери семінару у своїх виступах наголосили на необхідності у застосуванні нейроонтогенетичних факторів при діагностиці, мовленнєвій реабілітації та абілітації важких та ускладнених мовленнєвих патологій; розкрили можливості альтернативної та додаткової комунікації в роботі з немовленнєвими дітьми; ознайомили слухачів із сучасною ефективною методикою формування навичок фонематичного аналізу з метою подолання та попередження дисграфічних помилок «Письмо без зошита та ручки»; представили ідеї та можливості використання в корекційній роботі з дітьми-логопатами сенсорної інтерактивної LCD-панелі, LEGO-конструювання, розвивальних ігор та вправ, сучасних технологій та дидактичних засобів.
Підготували: Ніна Міщенко, Антоніна Стречень