Метою конкурсу є активізація наукової, творчої діяльності школярів і молоді у прагненнях розвивати свої знання в царині голодоморних та геноцидних студій, збереження пам’яті про голод-геноцид 1932–1933 рр. та формування на цій основі поваги до прав людини і гуманістичних цінностей.
Організаторами конкурсу стали: Міністерство освіти і науки України, Інститут історії України НАН України, Український науково-дослідний та освітній центр вивчення Голодомору (HREC in Ukraine), науково-освітній консорціум з вивчення голодомору (HREC) при Канадському інституті українських студій Альбертського університету.
Спеціальна тема конкурсу в 2020 році – «Солідарність і взаємодопомога у стратегіях виживання та опору в епоху голодомору – геноциду українського народу».
Номінації Конкурсу:
Згідно методичних рекомендацій методиста відділу українознавства Бегас Н.О., для загальноосвітніх шкіл області було подано питальники та план-схему пошукового методу, шляхом інтерв’ювання та фіксації матеріалу у свідків, які пережили роки голодомору-геноциду 1932-33 років. Переможцями І ступеню стали учні з Вінниччини Опорного Закладу освіти «Навчально-виховного комплексу «Закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів-гімназії №2»» Гніванської міської ради Вінницької області, - учні 5 і 7 класів - Бегас Юрій та Дмитро у номінації «Кращі дослідницькі та мистецькі роботи учнів закладів загальної середньої освіти, з підномінацією «Кращі роботи учнів 5–8 класів». Учні здійснили науково-дослідну роботу на тему: «Свідки голодомору-геноциду на Тиврівщині», записавши документальний фільм-спогади у своїх прадідусів.
У зв’язку із карантинними обмеженнями, захист наукових робіт відбувся в режимі онлайн за участі представників Міністерства освіти України, журі конкурсу, науковців та учасників 22.12.2020р.
Щиро вітаємо переможців та бажаємо подальшого розвитку у царині науково-дослідних робіт.