VT Wedding - шаблон joomla Mp3
Mobile menu

Статті

Міжрегіональна інтерактивна Школа сучасного вчителя-філолога

ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ І ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛЯ-ФІЛОЛОГА ДО РЕАЛІЗАЦІЇ

КОНЦЕПЦІЇ «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА»

27 - 28. 09. 2018

1111111120

2222222353

3333

44444444 9446

Інтеграція України в європейський освітній простір і нові історичні, соціально-економічні, політичні умови, пов’язані з національним відродженням держави, обумовлюють високі вимоги до професійної компетентності вчителів української мови та літератури як реальних суб’єктів вітчизняної культури, конкурентоздатних фахівців, спроможних реалізовувати Концепцію Нової української школи.

Сучасний етап реформування основних напрямів педагогічної освіти зумовлює необхідність змін змісту й структури організаційно-методичного забезпечення, пошуку інноваційних підходів, активних форм і методів навчання, спрямованих на формування творчої особистості фахівця з високим рівнем розвитку компетентності. Саме цій проблемі була присвячена робота міжрегіональної інтерактивної Школи сучасного вчителя-філолога для вчителів Вінницької та Тернопільської областей на базі двох навчальних закладів Вінниччини: загальноосвітньої школи І-ІІІст. №1 Калинівської міської ради та комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І.Пирогова Вінницької міської ради».

У організації роботи Школи взяли участь Олена Панчук, головний спеціаліст Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації, Ольга Рябоконь, проректор з науково-педагогічної роботи, Лариса Коваленко, завідувач відділу української мови та літератури, мов національних меншин і зарубіжної літератури, Світлана Петрина, методист відділу української мови та літератури, мов національних меншин і зарубіжної літератури КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», Леонід Мацера, начальник відділу освіти Калинівської міської ради, Олександр Щьов, заступник голови Калинівської громади, Ірина Лонська, головний спеціаліст відділу освіти Калинівської міської ради, Валентина Літушко, методист відділу освіти Калинівської міської ради, Галина Продан, методист комунальної установи «Вінницький районний методичний центр закладів освіти», Олена Цубова, методист відділу освіти Літинської райдержадміністрації, Тамара Смутна, методист відділу освіти Калинівської райдержадміністрації, Світлана Павлуник, директор загальноосвітньої школи

І-ІІІ ст. №1 Калинівської міської ради, Алла Тимошенко, заступник директора з виховної роботи, Валентина Воронецька, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Гуманітарна гімназія №1 ім. М.І.Пирогова Вінницької міської ради», вчителі української мови та літератури, зарубіжної літератури, шкільні психологи м. Калинівки, м. Вінниці, філологи й психологи Тернопільської області та запрошені.

   Теоретичний блок розпочався із виступу Ольги Рябоконь і Лариси Коваленко, які наголосили на необхідності підготовки вчителів та учнів до реалізації Концепції «Нова українська школа» відповідно до Закону України «Про освіту», важливості створення сучасного освітнього компетентнісного середовища та співпраці вчителів-філологів і психологічної служби школи з метою розв’язання сучасних освітніх завдань.

Начальник відділу освіти Леонід Мацера акцентував увагу на важливих питаннях оновлення освіти, особливостях організації освітнього середовища.

Щьов Олександр, перший заступник міського голови, зосередив увагу на джерелах фінансування та забезпечення учнів відповідною матеріально-технічною базою.

В межах роботи семінару майстер-класами з присутніми поділилися вчителі української мови та літератури Пултівецької школи І-ІІІ ст. Світлана Хавтирко з теми «Нова українська школа: сучасний урок літератури в житті учня цифрового покоління», де було продемонстровано сучасні методи і прийоми, які є актуальними для сьогодення, Некрасовської ЗОШ І-ІІІ ст. Олена Закусило з теми «Використання інноваційних форм навчання на уроках словесності», на якому розкривалися підходи з використанням мережі Інтернет та гаджетів.

Новими аспектами в методичній роботі вчителя-філолога виявився метод інфо-тесту з якими ознайомили учасників вчителі Аліна Жвава та Олена Глуханюк. У виступі були розкриті такі поняття як stem- steam- stream освіта, адже зацікавлення учнів читанням різними способами сьогодні потребує від учителя неабияких умінь. Для цього в сучасного педагога є QR-коди, меми, дудли, скрайбінги – те, чим живуть і цікавляться сучасні діти.

Викладач кафедри практичної психології КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти», кандидат психологічних наук, доцент Марія Яцюк, шкільні психологи провели спільно з учасниками інтерактивної Школи психологічні тренінги щодо взаємодії вчителя-філолога та психологічної служби.

Зусилля всіх освітян сьогодні спрямовано на удосконалення якості освіти, підвищення престижу професії вчителя. Ключовим питанням визначено впровадження ефективних змін у навчальних закладах, реалізувати які може лише компетентний педагог, який готовий до впровадження нового, прагне постійно вдосконалюватися, працює над власним професійним розвитком.

В обговорені семінару учасники поділились своїми позитивними враженнями, відзначили високий рівень організації та проведення заходу, висловили щиру подяку адміністраторам навчальних закладів, педагогічним колективам за можливість отримати досвід роботи на шляху до підвищення якості освіти.

Світлини зі сторінок життя міжрегіональної інтерактивної Школи сучасного вчителя-філолога можна переглянути за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1L9NskCLuBk8SQOQ2pnXcvW2sOIsKnMc0/view?usp=sharing